【UE4】Shift Lens Camera – Documentation【UE5対応】
Unreal Engine Marketplaceで販売中のシフトレンズカメラのドキュメントです。
Version バージョン情報
Latest (最新バージョン)
1.0
History (バージョン履歴)
2021/4/20 | – | MovieRenderQueue(ムービーレンダーキュー)に非対応である旨をマーケットプレイス商品概要に追記しました。 |
2020/11/14 | 1.0 | 初版リリース。Viewport(ビューポート)、Sequencer(シーケンサー)で動作します。 |
Classes and Methods
AShiftLensCineCameraActor
float | GetShiftLens() |
Get shift lens value from shift lens camera component. | |
void | UpdateShiftLens() |
Update shift lens value. | |
UShiftLensCineCameraComponent* | GetShiftLensCineCameraComponent() |
Returns the CineCameraComponent of this CineCamera. |
AShiftLensameraComponent
float | GetShiftLens() |
Get Shift lens value. | |
void | SetShiftLens(float InShiftLens) |
Set Shift lens value. You should set range at minimum -1.0, and at maximum 1.0. It doesn’t matter over 1.0. But rendering result is not realistic camera. |
|
bool | GetKeepHorizontal() |
If it is true, camera keep horizontal. | |
void | SetKeepHorizontal() |
If it is true, camera keep horizontal. | |
void | UpdateShiftLens() |
Update shift lens value. |